ПО-РЕАЛИСТИЧНИ ДАННИ ЗА РАЗХОДА НА ГОРИВО И ЕМИСИИТЕ БЛАГОДАРЕНИЕ НА ПО-РЕАЛИСТИЧНИТЕ ТЕСТОВИ УСЛОВИЯ.
Новата тестова процедура WLTP е базирана на сближаване на тестовите условия с условията в реалния свят, което означава, че определените стойности са по-близки до реалността. Промените включват предефинирани, значително по-стриктни тестови условия и по-високи скорости, както и значително по-дълга продължителност на теста (30 вместо 20 минути).
За по-прецизно определяне на емисиите на СО2 новата тестова процедура включва не само серийното оборудване – както беше досега, но и допълнителното оборудване на автомобила. Това осигурява две стойности за всеки тип автомобил: най-ниския и най-високия стандартен разход на гориво в зависимост от аеродинамиката, теглото и съпротивлението при търкаляне. Благодарение на процедурата за измерване WLTP ще можете по-добре да прецените разхода на гориво и емисиите на своя автомобил в бъдещето. В случай на специфична конфигурация на автомобила ще бъде посочена директно индивидуалната стандартна стойност.
Въпреки високата точност и при този метод за измерване са възможни отклонения. Всеки разход на гориво във всекидневието и емисиите на CO2 продължават да зависят от различните топографски, климатични и лични условия при шофиране. Пътната обстановка, актуалното натоварване на автомобила и например ползването на климатичната инсталация оказват допълнително влияние върху разхода на гориво на превозното средство. Едно е ясно – тестовите условия са по-реалистични от преди, което означава, че на хартия могат да се очакват по-висок разход на гориво и стойности на CO2 и по-нисък пробег за електрическите превозни средства. Това обаче не се отразява негативно на реалния разход на гориво или пробега. Освен това BMW Group продължава да разработва нови технологии, които да осигурят допълнително подобряване на разхода на гориво и емисиите.
MINI вече работи по прехода към новата тестова процедура и стъпка по стъпка подготвя портфолиото си чрез нови автомобили, нови версии на двигателите или технически модификации. По този начин ще може да се гарантира за целия автомобилен парк на BMW Group, че всички автомобили винаги ще отговарят на актуално валидните за тях законови рамкови изисквания.
От септември 2017 г. WLTP ще е задължителен за всички типови одобрения на нови автомобили. Но законодателят уточнява, че стойностите, измерени при WLTP, първоначално ще бъдат комуникирани с преизчисление, което препраща към стойностите на NEDC. За тази цел комисията на ЕС е разработила корелационен метод, който ще бъде еднакво обвързващ за всички автомобилни производители. Тази фаза има за цел да опрости прехода. Продължителността му ще зависи от съответното национално законодателство и ще варира в зависимост от пазара.
От септември 2018 г. всички производители на превозни средства ще бъдат законово задължени да тестват в съответствие с метода WLTP за всички автомобили, продадени в ЕС, Швейцария, Турция, Норвегия, Лихтенщайн, Израел и Ирландия.
До декември 2020 година всички държави, приели законодателството на ЕС за регистрация на превозни средства, трябва да посочат и комуникират WLTP стойностите за всяко превозно средство.